Program za veleprodaju je programski modul iz BELATRIX SOFTWARE informacionog sistema namenjen za praćenje poslovanja i evidentiranje poslovnih promena u oblasti trgovinske delatnosti prometa robe na veliko, uvozu i izvozu robe. Program omogućava vođenje stanje zaliha, automatska knjiženja u finansijsko knjigovodstvo i KEP-u knjigu.
Kroz program je omogućeno vođenje neograničenog broja magacina a svi se putem interneta mogu povezati sa serverom tako da se na jednom mestu mogu pratiti sve nastale promene u realnom vremenu.
Evidentiranje poslovnih promena u prometu na veliko vrši se kroz sledeće opcije:
KALKULACIJE
Ulaz (prijem) robe vrši se kroz opciju kalkulacije. Kalkulacijom se formiraju veleprodajne cene i povećava stanje zaliha. Ukoliko dođe do promene cene robe količine na zalihama se automtski nivelišu na novu cenu. Prilikom izrade kalkulacije program automatski vrši raspodelu zavisnih troškova nabavke po artiklu srazmerno količini i ceni istog. Formirana kalkulacija automatski se knjiži u finansijsko knjigovodstvo i KEP-u knjigu.
NIVELACIJA CENA
Opcija nivelcije služi za promenu veleprodajnih cena robe na zalihama. Nivelacija cena može da se radi za određeni procenat po artiklu ili grupi proizvoda. Formirana nivelacija automatski se knjiži u finansijsko knjigovodstvo i KEP-u knjigu.
RAČUNI – OTPREMNICE
Program za veleprodaju omogućava izdavanje računa-otpremnica kako za kupce sa domaćeg tržišta tako i za ino-kupce. Prilikom izrade računa automatski se povlače rabati iz rabatne skale dodeljeni kupcu kao i procenti akcijskih popusta za artikle na akciji. Ukoliko je program za veleprodaju u kompletu sa programom za knjigovodstvo u samom računu postoji i valutna kartica kupca tako da operater koji obrađuje račun može prilikom izrade istog da proveri finansijsko stanje kupca i signalizira velika a ne naplaćena potraživanja. Formirani računi automatski se knjiže u finansijsko knjigovodstvo i KEP-u knjigu.
OTPREMNICE MALOPRODAJI
Ukoliko u sastavu firme imate veleprodaju i maloprodajne objekte izdavanje robe maloprodajnim objektima vrši se otpremnicama maloprodaji. Prilikom izrade otpremnice maloprodaji automatski se povlači cena robe u prodavnici kojoj se vrši isporuka tako da se automatski formira i maloprodajna kalkulacija čime se omogućava puštanje robe u promet odmah po prijemu. Ova opcija programa omugućava i povezivanje računara i fiskalnih štampača marke Galeb i Ei-partner čime se omogućava izdavanje fiskalnih isečaka kupcima koji robu kupuju za gotovinu. Formirana dokumenta otpremnica maloprodaji i maloprodajna kalkulacija automatski se knjiže u finansijsko knjigovodstvo i KEP-u knjigu.
INTERNE OTPREMNICE-PRIJEMNICE
Za prenos robe iz magacina u magacin koriste se interne otpremnice-prijemnice. Ukoliko su magacini povezani na server putem interneta formirana otpremnica automatski se preuzima u prijemnicu čime se uveliko štedi na vremenu i smanjuje mogućnost greške. Ovako formirani dokumenti automatski se knjiže u finansijsko knjigovodstvo i KEP-u knjigu.
POVRATNICE
Iako se povraćaj robe može evidentirati kao storno kalkulacija ostavljena je opcija povratnica kojom se roba skida sa stanja zaliha što se automatski registruje kroz finansijko knjigovodstvo i KEP-u knjigu.
ROBNA KNJIŽENJA
Obrade popisa redovnih i vanrednih, kao i sva ostala robna knjiženja sa i bez obračuna PDV-a rade se kroz ovu opciju programa. Prilikom obrade popisa program sam obračunava dozvoljeni kalo, manjak i višak robe na zalihama. Obrađeni popisi automatski se knjiže u finansijsko knjigovodstvo i KEP-u knjigu.
AVANSNI RAČUNI – PROFAKTURE
Opcija avansni računi – profakture omogućava izdavanje profakture. Ukoliko kupac izvrši uplatu i preuzme robu evidentirana profaktura se automtski prenosi u račune-otpremnice, a ukoliko izvrši uplatu a ne preuzme robu u poreskom periodu automatski se prenosi u avansne račune.
KEP-u KNJIGA
Evidentiranje prometa na veliko kroz KEP-u knjigu je zakonom regulisano a ova opcija vam omogućava da istu vodite u elektronskom obliku.
UTOVAR ROBE
Ova opcija ima za cilj da vam omogući svođenje grešaka između fakturisanja i isporuke robe na minimum. Naime nakon formiranja računa-otpremnice isti se prosleđuje ovoj opciji koja omogućava magacionerima da bar kod čitačima vrše evidentiranje spakovane robe. Po završetku pakovanja vrši se usaglašavanje fakturisane i odvojene robe a po potrebi se količine u računu-otpremnici automatski menjaju na spakovane (odvojene) količine.